Spółka ASEAN Telecom Sp. z o.o. została zawiązana w 2009 r. przez osoby od lat związane z telekomunikacją. Spółka należy do konsorcjum firm telekomunikacyjnych, których celem jest świadczenie profesjonalnych usług telekomunikacyjnych, usług kolokacyjnych oraz usług powiązanych. ASEAN Telecom korzysta z dwóch węzłów dystrybucyjnych: węzeł Jabłonowo i węzeł Warszawa-Centrum.
Węzeł Jabłonowo
Węzeł dystrybucyjny sieci ASEAN Telecom znajduje się w Jabłonowie przy Al. Krakowskiej 67C w budynku ASF Sp. z o.o. Węzeł posiada połączenie linią światłowodową z Węzłem Warszawa-Centrum, znajdującym się w profesjonalnej serwerowni w ścisłym centrum Warszawy. Takie podłączenie węzła zapewnia niezawodność dostarczanych usług. Możliwe do uzyskania przepływności znacznie przekraczają 1 Gbit/s ruchu Internetowego oraz 63 trakty telekomunikacyjne E1/PRI.
Węzeł Warszawa-Centrum
Główna część infrastruktury telekomunikacyjnej, odpowiedzialnej za realizację połączeń Internetowych z innymi operatorami oraz tranzyt ruchu telefonicznego, znajduje się w ścisłym centrum Warszawy, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca centralnego PKP, Hotelu Marriott oraz Złotych Tarasów. Posiadana infrastruktura jest szczególnie dobrze przystosowana do prowadzenia działalności telekomunikacyjnej.
Sieć szkieletowa
W sieci szkieletowej IP zastosowane zostały najnowocześniejsze dostępne na rynku rozwiązania renomowanych producentów sprzętu sieciowego. Peeringi BGP z licznymi operatorami telekomunikacyjnymi (ATM, Exatel, GTS, ITSA, Netia, NASK, TKTelekom i wiele innych) oraz łącza do operatorów międzynarodowych Tier 1 zapewniają wymianę danych oraz dostęp do Internetu z najniższymi możliwymi czasami opóźnień.
Centrum Monitoringu Sieci – NOC (Network Operations Center)
Wydzielone Centrum Monitoringu Sieci NOC stale monitoruje pracę sieci oraz urządzeń transmisyjnych. Zaawansowany system monitoringu, zapewnia przewidywanie możliwych awarii poprzez analizę zmian i anomalii występujących w sieci. Dzięki mechanizmom redundancji sieci i predykcji oraz szybkiej reakcji personelu NOC na wykryte nieprawidłowości, dostępność usług jest utrzymywana na bardzo wysokim poziomie, zbliżonym do 100%.